2. Charakterystyka dzieci z trudnościami przystosowawczymi i zachowaniami problemowymi:
a) nadpobudliwość,
b) impulsywność,
c) deficyt uwagi,
d) nieposłuszeństwo,
e) agresja i zachowania antyspołeczne,
f) zmienność nastrojów,
g) lęk i nieprzystosowanie społeczne,
h) obniżenie poziomu rozwoju umiejętności szkolnych.
3.Psychiatryczne kategorie diagnostyczne odnoszące się do zachowań problemowych i trudności przystosowawczych.
4. Czynniki mające wpływ na zachowanie i przystosowanie dziecka:
a) dziecko,
b) rodzic/rodzina,
c) grupa społeczna i rówieśnicza,
d) społeczność.
5. Rozwój psychiczny- charakterystyka.
6. Rozwój samokontroli.
7. Rozwój społeczny.
8. Rozwój emocjonalny.
9. Rozwój umiejętności szkolnych.
10. Charakterystyka funkcjonowania rodzica i rodziny.
11. Wspomaganie rozwoju samokontroli dziecka- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
12. Wspomaganie rozwoju społecznego- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
13. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
14. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych- reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
15. Wspomaganie rozwoju kompetencji rodzicielskich- - reguły, konstruowanie planu działania, ćwiczenia i techniki.
16. Inne formy pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom z zachowaniami problemowymi.