a) definicja schemata wg J.E. Younga,
b) źródła schematów,
c) obszary schematów i wczesne nieadaptacyjne schematy,
d) schematy warunkowe i bezwarunkowe,
e) mechanizmy działania schematów,
f) nieadaptacyjen style radzenia sobie,
g) tryby schematów.
b) strategie doświadczeniowe,
c) strategie behawioralne,
d) startegie interpersonalne,
b) nieufność / skrzywdzenie,
c) deprywacja emocjonalna,
d) wadliwość / wstyd,
e) izolacja społeczna,
f) zależność / niekompetencja,
g) podatność na zranienie lub zachorowanie,
h) uwikłanie emocjonalne / nie w pełni rozwinięte Ja,
i) porażka,
j) roszczeniowość / wielkościowość,
k) niedostateczna samokontrola i samodyscyplina,
l) podporządkowanie się,
m) samopoświęcenie,
n) poszukiwanie samoakceptacji i uznania,
o) negatwizm / pesymizm,
p) zahamowanie emocjonalne,
q) nadmierne wymagania / nadmierny krytycyzm,
r) bezwględna surowość.
b) analiza źródeł,
c) powiązanie nieadaptacyjnych trybów z obecnymi problemami i objawami,
d) modyfikacja lub rezygnacja z trybu,
e) Wrażliwe Dziecko,
f) prowadzenie dialogu pomiędzy trybami.